Ամեն տարի տասնյակ երկրներ օգտագործում են Marché du Film-ի տաղավարները ՝ որպես իրենց կինոն խթանելու իրական գործիք: Հայաստանը ևս մասնակիցների ցանկում է՝ աղմկահարույց առաջադրանքներով և «Focus Your Lens on Armenia» կարգախոսով:
2025 թվականի մայիսի 14-ից 19-ը Հայաստանի կինոյի հիմնադրամը մասնակցում է աշխարհի խոշորագույն կինոիրադարձություններից մեկին՝ Կաննի միջազգային կինոփառատոնի շրջանակներում անցկացվող Marché du Film կինոշուկային: Palais des Festivals-ում տեղակայված ազգային տաղավարը ձևավորված է «Focus Your Lens on Armenia» խորագրի ներքո և կոչված է երկիրը ներկայացնելու որպես հեռանկարային հարթակ միջազգային կինոարտադրության համար:
Պաշտոնական տվյալներով՝ տաղավարի համար ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարության կողմից հատկացվել է 5 միլիոն դրամ (մոտ 12,500 դոլար): Այս միջոցներով Կինոյի հիմնադրամը վարձում և ձևավորում է տաղավարը և անցկացնում նման միջոցառումների համար ավանդական Happy Hour-ը՝ ոչ պաշտոնական հյուրասիրություն՝ միջազգային հյուրերի ուշադրությունը գրավելու համար:
Ինչ է հայտարարված
Կինոյի հիմնադրամը հայտարարել է հավակնոտ նպատակների մասին՝
- ներկայացնել պետական ֆինանսավորում ստացած հայկական ֆիլմերը.
- խթանել հայկական Cash Rebate ծրագիրը արտասահմանյան պրոդյուսերների համար.
- ներկայացնել Հայաստանը որպես հարուստ մշակույթով և նկարահանման գեղատեսիլ վայրերով երկիր.
- կապեր հաստատել միջազգային փառատոների, հիմնադրամների և դիստրիբյուտորների հետ.
- ստեղծել աշխատանքային տարածք և հնարավորություններ շուկայում ներգրավված հայ պրոդյուսերների համար:
Ինչն է հարցեր առաջացնում
Չնայած գեղեցիկ ձևակերպված նպատակներին, պաշտոնական ծրագրում բացակայում է պատվիրակության մասնակիցների քանակը կամ դերը/պաշտոնը, արտասահմանյան ընկերությունների ներկայացուցիչների հետ նախատեսված հանդիպումների, հնարավոր համապրոդյուսերների կամ այլ պայմանավորվածությունների մասին տեղեկությունը, որը կարող է խոսել հարթակում իրական աշխատանքի մասին: Հայտնի է միայն այն, որ 5 օրվա ընթացքում տեղի է ունենալու «նվազագույնը 6» հանդիպում:
Աբստրակցիայի այս մակարդակը տպավորություն է ստեղծում, որ տաղավարը ծառայում է որպես ավելի շատ խորհրդանշական ներկայություն, քան վաճառքի, բանակցությունների կամ համաձայնագրերի ակտիվ հարթակ: Ըստ էության, ծրագիրը հանգում է տաղավարի ձևավորմանը և մտադրությունների ցուցադրմանը:
Տաղավարի աշխատանքի առաջին օրը՝ մայիսի 14-ին, հայ ռեժիսորներից մեկը տեսանյութ է հրապարակել, որում երևում է, որ Հայաստանի տաղավարը դատարկ է. ներսում բացակայում են Կինոյի հիմնադրամի ներկայացուցիչներն ու այցելուները: Սա հարցականի տակ է դնում նման կարևոր միջազգային շուկայում Հայաստանի ներկայության արդյունավետությունը:
Ակնհայտ է, որ հաշվի առնելով սուղ բյուջեն՝ Հայաստանը չի կարող մրցել ավելի մեծ խաղացողների հետ: Այնուամենայնիվ, Marché du Film-ին մասնակցելը նվազագույնն է, որը թույլ է տալիս երկիրը պահել միջազգային քարտեզի վրա: Հարցն այլ է. արդյո՞ք բավարար է «ներկայության տեսանելիություն» ապահովել, թե ժամանակն է ձևավորել իրական խթանման ռազմավարություն:
Այսօրվա դրությամբ Կաննում հայկական մասնակցությունը համագործակցության ցանկության մասին հայտարարություն է, բայց ոչ ձեռք բերված արդյունքների ցուցադրում: Առանց թափանցիկության, առանձնահատկությունների և արդյունաբերության իրական մասնագետների ներգրավման, նույնիսկ ամենագեղեցիկ տաղավարը վտանգվում է մնալ առանց բովանդակության ցուցանակ:
Այս տարի Marché du Film կինոշուկան անցկացվում է մայիսի 13-ից 21-ը: Կաննի միջազգային կինոփառատոնի La Cinef ծրագրում ընդգրկվել է անիմացիոն կարճամետրաժ ֆիլմ՝ «Մարտյան ձմեռը» (Winter in March), որի ռեժիսորն է Նատալյա Միրզոյանը։ Ֆիլմը ստեղծվել է հայկական արտադրական մասնակցությամբ․ գլխավոր արտադրողներից է ArtStep ստուդիան (Հայաստան)՝ համատեղ արտադրությամբ Էստոնիայի, Ֆրանսիայի և Բելգիայի գործընկերների հետ։