• Լրահոս
  • Թրենդային
  • All
  • Ֆինանսավորում
  • Կինոարտադրություն
  • Կինովարձույթ
  • Վերլուծություն
  • Հարցազրույցներ
  • Հեռուստատեսություն
  • Հայաստան
  • ԱՊՀ
  • Տեխնոլոգիա
  • Գրախոսություն
  • Ընտրանի
  • Մահախոսական
Ով է իրականում մշակում պետական կինոպոլիտիկան․ վերլուծություն Դավիթ Բանուչյանի հարցազրույցից

Ով է իրականում մշակում պետական կինոպոլիտիկան․ վերլուծություն Դավիթ Բանուչյանի հարցազրույցից

04.07.2025
Սիքվե՞լ, գարնան համա՞ր։ Նորարար է… Հրապարակվել է «Սատանան կրում է Պրադա 2» ֆիլմի թիզերը

Սիքվե՞լ, գարնան համա՞ր։ Նորարար է… Հրապարակվել է «Սատանան կրում է Պրադա 2» ֆիլմի թիզերը

13.11.2025
Կինոյի ոլորտի ֆինանսավորումը 2026 թ․ պետբյուջեում. թվերը և համատեքստը

Կինոյի ոլորտի ֆինանսավորումը 2026 թ․ պետբյուջեում. թվերը և համատեքստը

04.11.2025
2+ տարի՝ առանց պարտադիր ենթաօրենսդրական ակտերի. կինոյի ոլորտում խախտվել է օրենքը

2+ տարի՝ առանց պարտադիր ենթաօրենսդրական ակտերի. կինոյի ոլորտում խախտվել է օրենքը

04.11.2025
Հաստատվել է Հայաստանի կինոյի հիմնադրամի հոգաբարձուների կազմը

Ֆեդերացիայի քննադատությանը ի պատասխան. Կինոյի հիմնադրամի պաշտոնական պատասխանը Հովհաննես Գալստյանին

03.11.2025
Հայկական կինոարտադրողները դեմ են «Կինեմատոգրաֆիայի մասին» օրենքի փոփոխություններին

Կինոգործիչները հայտարարում են Կինոյի հիմնադրամի պայմանագրերի վերանայման մասին

03.11.2025

Մեկ մրցույթ. օրենքի խախտում և համակարգային ձգձգում կինոյի ոլորտում

03.11.2025
Ամանորյա կախարդանք. «Հեքիաթ Թունդայի մասին» նախագիծը մեկնարկել է

Ամանորյա կախարդանք. «Հեքիաթ Թունդայի մասին» նախագիծը մեկնարկել է

20.10.2025
Եվրոպական կինոակադեմիան ներկայացրել է 38-րդ Եվրոպական կինոմրցանակի կարճ ցուցակը

Եվրոպական կինոակադեմիան ներկայացրել է 38-րդ Եվրոպական կինոմրցանակի կարճ ցուցակը

14.10.2025
Կինոփառատոնում ընդգրկված ֆիլմերի հեղինակները ամսական թոշակ կստանան

ԿԳՄՍ-ն ու Կինոյի հիմնադրամը ներկայացրեցին դրամագլխին հատկացումներ կատարելու կարգը

12.10.2025
Հայկական կինոարտադրողները դեմ են «Կինեմատոգրաֆիայի մասին» օրենքի փոփոխություններին

Հայկական կինոարտադրողները դեմ են «Կինեմատոգրաֆիայի մասին» օրենքի փոփոխություններին

09.08.2025
Կինոոլորտի մասնագետները դեմ են նոր օրենսդրական նախաձեռնությանը. ասուլիս՝ օգոստոսի 8-ին

Կինոոլորտի մասնագետները դեմ են նոր օրենսդրական նախաձեռնությանը. ասուլիս՝ օգոստոսի 8-ին

05.08.2025
Ֆիլմարտադրողների ֆեդերացիան արձագանքել է Կինոյի հիմնադրամում կայացած հանդիպման շուրջ հնչած կարծիքներին

Ֆիլմարտադրողների ֆեդերացիան արձագանքել է Կինոյի հիմնադրամում կայացած հանդիպման շուրջ հնչած կարծիքներին

05.08.2025
  • Մեր մասին
  • Գովազդ
  • Կապ
  • English
  • Русский
Հինգշաբթի, 13 Նոյեմբերի, 2025
  • Մտնել
ԿինոՊրես
  • ԼՈՒՐԵՐ
    • All
    • ԱՊՀ
    • Ընտրանի
    • Ինտերնետ
    • Կինոարտադրություն
    • Կինովարձույթ
    • Հայաստան
    • Հարևաններ
    • Հեռուստատեսություն
    • Մահախոսական
    • Տեխնոլոգիա
    • Ֆինանսավորում
    Կինոյի ոլորտի ֆինանսավորումը 2026 թ․ պետբյուջեում. թվերը և համատեքստը

    Կինոյի ոլորտի ֆինանսավորումը 2026 թ․ պետբյուջեում. թվերը և համատեքստը

    2+ տարի՝ առանց պարտադիր ենթաօրենսդրական ակտերի. կինոյի ոլորտում խախտվել է օրենքը

    2+ տարի՝ առանց պարտադիր ենթաօրենսդրական ակտերի. կինոյի ոլորտում խախտվել է օրենքը

    Հաստատվել է Հայաստանի կինոյի հիմնադրամի հոգաբարձուների կազմը

    Ֆեդերացիայի քննադատությանը ի պատասխան. Կինոյի հիմնադրամի պաշտոնական պատասխանը Հովհաննես Գալստյանին

    Հայկական կինոարտադրողները դեմ են «Կինեմատոգրաֆիայի մասին» օրենքի փոփոխություններին

    Կինոգործիչները հայտարարում են Կինոյի հիմնադրամի պայմանագրերի վերանայման մասին

    Մեկ մրցույթ. օրենքի խախտում և համակարգային ձգձգում կինոյի ոլորտում

    Ամանորյա կախարդանք. «Հեքիաթ Թունդայի մասին» նախագիծը մեկնարկել է

    Ամանորյա կախարդանք. «Հեքիաթ Թունդայի մասին» նախագիծը մեկնարկել է

    Կինոփառատոնում ընդգրկված ֆիլմերի հեղինակները ամսական թոշակ կստանան

    ԿԳՄՍ-ն ու Կինոյի հիմնադրամը ներկայացրեցին դրամագլխին հատկացումներ կատարելու կարգը

    Հայկական կինոարտադրողները դեմ են «Կինեմատոգրաֆիայի մասին» օրենքի փոփոխություններին

    Հայկական կինոարտադրողները դեմ են «Կինեմատոգրաֆիայի մասին» օրենքի փոփոխություններին

    Կինոոլորտի մասնագետները դեմ են նոր օրենսդրական նախաձեռնությանը. ասուլիս՝ օգոստոսի 8-ին

    Կինոոլորտի մասնագետները դեմ են նոր օրենսդրական նախաձեռնությանը. ասուլիս՝ օգոստոսի 8-ին

    Ֆիլմարտադրողների ֆեդերացիան արձագանքել է Կինոյի հիմնադրամում կայացած հանդիպման շուրջ հնչած կարծիքներին

    Ֆիլմարտադրողների ֆեդերացիան արձագանքել է Կինոյի հիմնադրամում կայացած հանդիպման շուրջ հնչած կարծիքներին

    • Ֆինանսավորում
    • Հեռուստատեսություն
    • Արտադրություն
    • Վարձույթ
    • Ինտերնետ
    • Հարցազրույցներ
    • Ընտրանի
  • ԻՐԱԴԱՐՁՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ
    • All
    • Կինոշուկաներ
    • Մրցանակներ
    • Ցուցահանդես
    • Փառատոներ
    Եվրոպական կինոակադեմիան ներկայացրել է 38-րդ Եվրոպական կինոմրցանակի կարճ ցուցակը

    Եվրոպական կինոակադեմիան ներկայացրել է 38-րդ Եվրոպական կինոմրցանակի կարճ ցուցակը

    Վենետիկի կինոփառատոնում Հայաստանն առաջին անգամ կներկայացվի Արդյունաբերական Ոսկե ակումբում

    Վենետիկի կինոփառատոնում Հայաստանն առաջին անգամ կներկայացվի Արդյունաբերական Ոսկե ակումբում

    Մրցանակակիրները հայտնի են. ամփոփվեց «Ոսկե ծիրան» կինոփառատոնը

    Մրցանակակիրները հայտնի են. ամփոփվեց «Ոսկե ծիրան» կինոփառատոնը

    Հայտնի են GAIFF Pro համարտադրության շուկայի հաղթողները

    Հայտնի են GAIFF Pro համարտադրության շուկայի հաղթողները

    GAIFF Pro 2025 հայտերի ընդունելությունը բաց է

    GAIFF Pro hամարտադրության շուկան այս տարի ներառում է 17 ընտրված նախագծեր

  • ՌԵԼԻԶՆԵՐԻ ՑԱՆԿ
  • ՎԵՐԼՈՒԾՈՒԹՅՈՒՆ
  • ԳՐԱԽՈՍՈՒԹՅՈՒՆ
  • ԼԻԿԿԱՅԱՆ
    • ՊԵՏԱԿ
    • ԿԻՆՈԿԱՏԱԼՈԳ
    • Կինոթատրոններ
    • Կրթություն
    • Բառարան
Բան չգտա
View All Result
ԿինոՊրես
Բան չգտա
View All Result
Գլխավոր Վերլուծություն

Ով է իրականում մշակում պետական կինոպոլիտիկան․ վերլուծություն Դավիթ Բանուչյանի հարցազրույցից

Սերգեյ Հովսեփյան
04.07.2025
Վերլուծություն
ընթերցելու ժամանակ՝ 2 րոպե
0
Ով է իրականում մշակում պետական կինոպոլիտիկան․ վերլուծություն Դավիթ Բանուչյանի հարցազրույցից
293
ԴԻՏՈՒՄ
FacebookWhatsAppLinkedIn

Հայաստանի հանրային հեռուստատեսությամբ հեռարձակված «Չքաղաքականացնել. Մհեր Խաչատրյանի հետ» հաղորդաշարի շրջանակում հարցազրույց է տվել Հայաստանի կինոյի հիմնադրամի տնօրեն Դավիթ Բանուչյանը, որը հանդես է եկել մի շարք հայտարարություններով, որոնք առաջին հայացքից ներկայացվում են որպես պարզաբանումներ, սակայն հակադրվում են թե՛ իրար, թե՛ գործող օրենսդրությանը։ Սա Հայաստանի կինոյ հիմնադրամի տնօրենի վերջին ամիսներին Հայաստանի հանրային հեռուստաընկերությանը տված երկրորդ հարցազրույցն է: Այս հեռուստաընկերությունը պետական մեղմ «չքաղականացվող» ուժի միջոցով հաղորդագրություն հղելու լավ հարթակ է: Հանգամանքների բերումով ակամա, երբ կառույցի ղեկավարը խոսում է քաղաքականությունից անհնար է չքաղակականացնել բովանդակությունը:

«Հայաստանի կինոյի հիմնադրամը իրականացնում է պետական քաղաքականություն կինոյի ոլորտի զարգացման» – հայտարարում է Բանուչյանը զրույցի սկզբում պատասխանելով Մհեր Խաչատրյանի «Ինչո՞վ է զբաղվում Հայաստանի կինոյի հիմնադրամը» հարցին՝ ամրագրելով, որ հիմնադրամը հանդիսանում է պետական քաղաքականության իրագործողը։

Ի՞նչ է ասում օրենքը

Ըստ ՀՀ «Կինեմատոգրաֆիայի մասին» օրենքի 7-րդ հոդվածի՝

Լիազորված պետական մարմինը՝ այսինքն՝ ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը,
«Մշակում և իրականացնում է կինեմատոգրաֆիայի ոլորտի պետական քաղաքականությունը»։

Այսինքն՝ պետական քաղաքականության մշակումը և իրականացումը վերապահված է միայն ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը, և ոչ մի այլ կառույց, այդ թվում՝ կինոյի հիմնադրամը, չունի օրինական լիազորություն հանդես գալ որպես այդ քաղաքականության մշակման գործունեություն իրականացնող։

Այս ֆոնին Դավիթ Բանուչյանի խոսքերը կարող են դիտարկվել կամ որպես իրավական կարգավիճակի չհասկացողություն, կամ որպես մանդատի փաստացի գերազանցում՝ ստեղծելով անորոշություն, թե իրականում ով է որոշում կայացնող մարմինը ոլորտում։

Ոչ միանշանակ դիրքավորում

Բանուչյանը, որպես հիմնադրամի ղեկավար, ձևավորում է կառույցի կերպար, որը մի կողմից՝ իրագործում է պետական մշակութային քաղաքականություն, մյուս կողմից՝ հրաժարվում է որևէ պատասխանատվությունից․

«Իրականում այս նախադասության մեջ շատ բան կա կրթություն, գիտություն, մշակութային ժառանգության, կինոժառանգության պահպանություն, ֆիլմերի ֆինանսավորում, միջազգային հարաբերություններ, այսինքն այս ուղղությունները շատ են իրականում», — շարունակում է հիմնադրամի տնօրենը:

Այսպիսի մոտեցումը ոչ միայն հակասում է օրենսդրությանը, այլ նաև առաջացնում է կառավարման թափանցիկության և պատասխանատվության բացակայության ռիսկեր։

Օրենքում մեկ տողով չկա հստակ ձևակերպում թե ինչ է իրենից ներկայացնում Հայաստանի կինոյի հիմնադրամը, սակայն հաշվի առնելով բոլոր տարրերը այդ կառույցը կարելի է նկարագրել որպես նախարարության հանձնարարականների շրջանակներում առանձին խնդիրներ իրականացնող օղակ: Սա չափազանց կարևոր հատված է, քանի որ Հայաստանի կինոյի հիմնադրամը չունի օրենքներ կամ ենթաօրենսդրական ակտեր մշակելու մանդատ՝ դա վերապահված է միմիայն պետական մարմիններին:

«Մենք հիմա ծրագիր ենք մշակում», — ասում է Բանուչյանը Հայֆիլմ կինոստուդիայի վերաբերյալ: Ողջունելի այս քայլը նույնպես հանդիսանում է լիազորության գերազանցում, քանի որ այս գործառույթը վերապահված է ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությանը: Հայֆիլմի վերականգնումը ոչ ինչ է քան պետական քաղաքականություն, միանշանակ դիրքորոշում՝ վերականգնո՞ւմ ենք, թե ոչ, համարո՞ւմ ենք կարևոր օղակ, թե ոչ:

Հատկանշական է, որ հիմնադրամի տնօրենը շեշտադրում է կրթությունը և գիտութունը այնուհետև ֆիլմերի ֆինանսավորումը: Թեև օրենքը սահմանում է, որ կինեմատոգրաֆիան մշակույթի և արվեստի ոլորտ է, որը ներառում է ֆիլմի ստեղծման, տարածման, ցուցադրման հետ կապված մասնագիտական, ստեղծագործական, արտադրական, տեխնիկական, գիտական և կրթական գործունեության ամբողջությունը, իսկ պետական աջակցության նպատակներն ու ձևերն են կրթական, գիտական և տեղեկատվական համակարգերի զարգացումը՝ այդուհանդերձ Հայաստանի կինոյի հիմնադրամի հետ դա առընչություն չունի, քանի որ կրթական և գիտական ոլորտում գործում են մասնագիտացված իստիտուցիաներ, որոնք ավելի հին և փորձնակ են քան նորաստեղծ կառույցը: Կինեմատոգրաֆիայի կառույցի առանցքային նպատակն է ազգային ֆիլմերի ֆինանսավորումը՝ ստեղծումը, տարածումը ու պահպանումը.

Ինչ եզրակացություն կարելի է անել

Այս հարցազրույցը վկայում է համակարգային մի իրավիճակի մասին, որտեղ կառույցը ներկայացվում է ոլորտային գործադիր իշանության հավակնորդ, իսկ պատասխանատվությունը կարող է հեշտությամբ շրջանառվել կառույցներից կառույց։

Այնուհետև Դավիթ Բանուչյանը հարցազրույցի ընթացքում ստեղծում է «միջանցիկ կառույցի» պատկեր, որը թեև ֆինանսավորում է, որոշումներ չի կայացնում, հետևում է օրենքներին, բայց իրականում որևէ կոնկրետ պատասխանատվություն չի ստանձնում։

Սա վկայում է այն մասին, որ մշակութային ոլորտում կառավարչական լիազորությունների իրական բաշխումն ու վերահսկողությունը դեռևս մնում է մշուշոտ՝ հակասելով օրենքի ոգուն ու տրամաբանությանը։

Չի կարելի հաշվի չառնել պետության ներսում տեղի ունեցող արագ որոշումներին՝ տրանսպորտի և էներգետիկայի ոլորտներում: Այս որոշումների և արագ սլացող գործընթացների ֆոնին կինեմատոգրաֆիայի մասին հնչում է միայն «կարևոր» բառը, իսկ հարցազրույցները թույլ են տալիս ամեն ինչ թողնել այնպես, ինչպես կա՝ առանց քաղաքական բարեփոխումների՝ պահպանելով «բարեփոխական մոտեցման» պատրանքը:

«ԿինոՊրես»-ը Telegram-ում
Թեմաներ Դավիթ ԲանուչյանԿԳՄՍ նախարարությունՀայաստան

Նման նյութեր Posts

Հայաստանի դրամարկղային մուտքեր. հունվարի 23-29

Հայաստանի կինովարձույթը 2025 թվականի առաջին կիսամյակում գերազանցել է նախորդ տարվա ցուցանիշը

Սերգեյ Հովսեփյան
01.08.2025
0

Հայաստանի կինոթատրոնների վարձույթը 2025-ի առաջին կիսամյակում գերազանցել է նախորդ տարվա ցուցանիշը՝ գրանցելով ավելի քան 1.5 միլիարդ դրամ։

Օրենք և փառատոներ. ի՞նչով է իրականում զբաղված «մշակույթի» նախարարությունը

Օրենք և փառատոներ. ի՞նչով է իրականում զբաղված «մշակույթի» նախարարությունը

Սերգեյ Հովսեփյան
04.07.2025
0

Փոխնախարար Դանիելյանը խոսում է բարեփոխումներից, սակայն հնչում են լուրջ հարցեր՝ արդյո՞ք ոլորտը չի վերածվում կուլիսային վերահսկման գործիքի։

Երբ կինոյի հիմնադրամը փորձում է դառնալ պետություն. թվային երազանքնե՞ր, թե՞ լիազորությունների խեղաթյուրում

Երբ կինոյի հիմնադրամը փորձում է դառնալ պետություն. թվային երազանքնե՞ր, թե՞ լիազորությունների խեղաթյուրում

Սերգեյ Հովսեփյան
18.06.2025
0

«Հայֆիլմում» դատա կենտրոնի նախագիծը խոստանում է թվային հեղափոխություն, սակայն արդյո՞ք այն համապատասխանում է հիմնադրամի լիազորություններին։ ԿԻՆՈՊՐԵՍՍ-ը վերլուծում է փաստերը։

Միջազգային հետաքննություն. Netflix-ը, օրենքն ու պետական միջոցները. ինչն է սխալ Հայաստանում cash rebate-ի հետ

Սերգեյ Հովսեփյան
04.06.2025
0

Հայաստանը գործարկել է ֆիլմարտադրության համար նախատեսված cash rebate համակարգը, սակայն Film Industry Watch-ի հետաքննությունը կասկածի տակ է դնում դրա օրինականությունը,...

  • «Վենոմ 3. վերջին պարը» ֆիլմի առաջին թրեյլերը կարելի է դիտել

    «Վենոմ 3. վերջին պարը» ֆիլմի առաջին թրեյլերը կարելի է դիտել

    12 shares
    Կիսվել 5 Tweet 3
  • 2+ տարի՝ առանց պարտադիր ենթաօրենսդրական ակտերի. կինոյի ոլորտում խախտվել է օրենքը

    1 shares
    Կիսվել 0 Tweet 0
  • ԱԺ-ի կայքում տեղադրվել է «Կինեմատրոգրաֆիայի մասին» օրենքի նախագիծը

    0 shares
    Կիսվել 0 Tweet 0
  • Հայկական կինոարտադրողները դեմ են «Կինեմատոգրաֆիայի մասին» օրենքի փոփոխություններին

    0 shares
    Կիսվել 0 Tweet 0
You're not logged into Tiktok, please login here
Telegram Facebook Youtube Instagram TikTok Twitter RSS

ԿինոՊրես © 2019-2025 Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են: Կայքի հրապարակումների մասնակի կամ ամբողջական օգտագործման ժամանակ հղումը կայքին պարտադիր է:

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Բան չգտա
View All Result
  • ԼՈՒՐԵՐ
    • Ֆինանսավորում
    • Հեռուստատեսություն
    • Արտադրություն
    • Վարձույթ
    • Ինտերնետ
    • Հարցազրույցներ
    • Ընտրանի
  • ԻՐԱԴԱՐՁՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ
  • ՌԵԼԻԶՆԵՐԻ ՑԱՆԿ
  • ՎԵՐԼՈՒԾՈՒԹՅՈՒՆ
  • ԳՐԱԽՈՍՈՒԹՅՈՒՆ
  • ԼԻԿԿԱՅԱՆ
    • ՊԵՏԱԿ
    • ԿԻՆՈԿԱՏԱԼՈԳ
    • Կինոթատրոններ
    • Կրթություն
    • Բառարան
  • English
  • Русский

ԿինոՊրես © 2019-2025 Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են: Կայքի հրապարակումների մասնակի կամ ամբողջական օգտագործման ժամանակ հղումը կայքին պարտադիր է: